ulrika dillner.

Seven days a week

Ja, veckorna går sannerligen fort alltså. Sjukt. Går i skolan, vilket är grymt! Lär mig massor och trivs så bra med alla fina hjärtan. Jobbar också vissa dagar efter skolan så jag hinner inte med så mycket annat efter det. Brukar bjuda hem karl i sådana fall för att han så lätt kan komma till mig.
Vi gick en promenad i måndags. I tisdags åkte jag hem till Johanna, min kollega efter jobbet. Hon bjöd på kvällsfika, vi såg på idol och tjejsnackade! Eftersom att det vart så fint väder i veckan så passade jag och Karl på att bada i onsdags. I ingetorpssjön, kallt men skönt när man var i. Åkte efter doppet hem till honom och drack te framför Dessertmästarna. Torsdag, skola och jobb som vanligt. Karl kom till mig och jag bjöd på dessert och vin för att jag hade fredagsfeeling. Alltså trodde ju att det var fredag så han vart ju bortskämd sådär en torsdagskväll. Han sov hos mig och jag drog till skolan på morgonen. Så bra undervisning den dagen. Å det bjöds ju på fika, som vanligt, varje fredag! Träffade Julia, äntligen!! på stan, käkade pizza och shoppade kläder. Åkte med Karl upp till Ljungskile där vi åt tårta på Flora och drack öl. Perfekt kombination? Haha.
Idag, lördag. Vaknade när Karl skulle till jobbet och jag fick ligga kvar å mysa tills jag vart hungrig och gick upp å gjorde frukost. Städade min lägenhet, bytte lakan. Sådant tillfredsställande. Fick lunch hos mor & far. Nu sitter jag i lägenheten igen, tända ljus, mysmusik och kvällsmacka. Vart med Anna och några från klassen på Zara Larsson på Liseberg! Kul grej!
Imorgon tar jag med Karl till syrran som ska klippa oss! Så kanske vi käkar lunch eller liknande innan hon och jag ska sjunga i kyrkan senare på dagen. Bless.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress