ulrika dillner.

Veckan som gick

Måndag.
Var på skolan. Åkte hem till päronen, fick lunch och hämtade tvätt då jag inte orkat sätta upp mig på tvättiden hemma i Kungälv än, hehe. Karl kom till mig och lagade carbonara medans jag packade till lägret. Käkade och såg på Youtube.

Tisdag, onsdag, torsdag.
Skola som vanligt på tisdagen innan vi åkte till smyrnagården i Alingsås, jernholmen. Paddlade, hade tävlingar och fick lära oss lite självförsvarsgrepp. Annars hade vi morgonbön & sång, lektioner, fick käka massa god mat och hade fantastiska kvällsmöten!

På torsdag kväll var jag på ett teambuildingmöte i kyrkan innan jag gick på dansaudition för deras crew.

Fredag.
Ledig från skolan. Gick ner på surdegen och köpte frukost. Städade lägenheten och duschade. Sedan hämtade Karl upp mig så vi åkte till Ljungskile. Hämtade lite inredning i lägenheten där. Käkade & fikade på Flora innan vi gick ner på bryggan å njöt av kvällssolen.

Lördag.
Gick upp tidigt för att jobba. Känns så konstigt nu när det blivit så sällan. Men det är roligt med kollegorna! Efter jobbet mötte Karl upp mig och han bjöd mig och hans föräldrar på grillat och god paj till efterätt. Vandrade hem till mig på kvällen efter trevligt snack och gott vin.

Söndag.
Lyckans dag. Fick ligga kvar länge i sängen innan jag syrran hämtade upp mig och vi åkte till päronen där hela familjen samlades till tacomiddag och äpplepaj, svenskt som det ska vara när brorsan är hemma från norge. Åkte sedan till kyrkan och gick på kvällsmöte på brewhouse.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress